Du skal ikke være redd for å kontakte Impulse Fysioterapi med dine plager. Sjansen er stor for at du kan få hjelp, raskt. Behandlingstilbudet til Impulse Fysioterapi består av ulike teknikker og fremgangsmåter. Behandlingen som gis tilpasses deg som pasient og tar under vurdering diagnose, symptomer, årsak til plager og alder.

Som pasient kan du få behandling for plager som for eksempel:

• Akutte smerter som en "kink" eller et "hekseskudd" i rygg eller nakke
  • Smerter i armer eller bein, som kan være alt fra musearm, betennelse i skuldre til achillesproblemer og knesmerter
  • Smerter og stivhet i nakke, skuldre eller rygg
  • Hodepine og svimmelhet
Behandlingsteknikker hos Impulse Fysioterapi:
  • Trykkbølgebehandling
  • Trening og treningsveiledning - Tøyninger
  • Ulike typer massasje
  • Triggerpunktbehandling, med eller uten nåler
  • Manuelle mobiliseringsteknikker og manipulasjoner

Idrettsskader og Idrettsfysioterapi

En idrettsskade kan oppstå både på grunn av en akutt skade eller en belastningsskade som har kommet over tid. Både idrettsutøvere og mosjonister kan ha behov for behandling og opptrening av idrettsskader. Fysioterapeutene ved Impulse Fysioterapi har god og bred erfaring med behandling og opptrening av idrettsskader. Våre fysioterapeuter har jobbet med en rekke idrettslag og klubber. I dag er vi medisinsk ansvarlige for Ranheims 1.divisjons lag i fotball og Nardo Fotball. Vi jobber også med U21-landslaget i fotball for herrer,  og vi har også hatt fysioterapeut for damelandslaget i beach handball og Selbu Håndball Elite. Både bredde- og toppidrettsklubber har behandlingsavtale med Impulse Fysioterap. Mangler ditt idrettslag oppfølging fra fysioterapeut, ta kontakt og vi kan hjelpe dere. Impulse fysioterapi er også en av få behandlere som har avtale med Idrettens helsesenter.

Eksempler på idrettsskader:
  • Overtråkk
  • Skade i korsbånd og i menisk
  • Skulderskader (kastarm)
  • Akillesskader
  • Slimposebetennelser
  • Opptrening etter brudd
  • Sene og leddlidelser (akillesbetennelse, plantar fasitt, jumper’s knee, runner’s knee osv)